Spelet Hjälteblod har sina rötter i de kringstrykande rövarband som terroriserat Zephyrii marker under långa tider. För att slippa att ständigt behöva ge upp hela sin sådd och ibland sina liv till dessa rövare så har en tradition av att kringströvande fempersons-lag har rättigheten att utmana bosättningar på detta spel.

Bosättningen ställer då upp med ett fempersons-lag och vinner de så får inte kringstrykarna återvända till bosättningen på ett år. Förlorar de så är de tvugna att ge mat och husrum åt laget i en vecka. Från att ha varit en ganska dyster lösning på ett problem så har detta nu utvecklats till festliga tillfällen och väldigt sällan är det ont blod efteråt. Det blir ett sätt att utbyta nyheter, träffa andra människor, handla o.s.v.

Sedan Uulzvar blev en stor marknad har också årliga turneringar hållits där mellan de mest framgångsrika lagen. Alla lagen samt alla åskådare betalar en liten summa som sedan går till det vinnande laget, när arrangemanget har tagit ut sin vinst naturligtvis.
Skador och dödsfall är dock inte helt ovanliga.
Det finns många rykten om lag som fuskar med hjälp av droger och örter, något som förnekas av spelare och av de örtkunniga och alkemister som troligen tjänar mycket pengar på detta.

Segrare 248 i.K.: Lazariterna
Segrare 247 i.K.: Det Fauntastiska Laget

Reglerna som de fungerar offlajv återfinns här.

Reglerna som de ser ut fr en spelare i lajvvärlden, alltså inlajv återfinns här.

Möjligheten att anmäla ett lag till årets turnering finns här.

uulzvarblack copy